Nog 90 dagen; whiehoeeee nieuwe schema ontvangen!

Hello all,

Yeahhhh jump jump jump whoop whoop, zojuist mijn nieuwe schema ontvangen van Onno mijn trainer. Dit blijft ergens een geluksmomentje (-: Misschien heel stom maar ik word hier gewoon heel blij van.
Elke twee weken krijg ik van Onno een nieuw schema, dit is gebaseerd enerzijds op mijn doel en hoeveel tijd ik nog heb om dit doel te bereiken. Hiernaast hebben we altijd minimaal elke week even een momentje dat we appen, mailen of bellen hoe het gaat. Hoe mijn lichaam voelt, welke trainingen goed zijn gegaan en minder. Maar ook hoe ik in mijn vel zit, of het druk is op mijn werk en of mijn energie laag of hoog is. Er komen zoveel factoren bij kijken om uiteindelijk blessure vrij een doel te behalen, en niet geheel onbelangrijk……..dat het ook nog heel erg leuk blijft. En sta ik elke keer te springen als ik mag hardlopen? Niet altijd, zeker niet, maar inmiddels is dat “just do it en ga nou maar gewoon’ eriNieuwe scheman geprent en denk ik na 10 stappen buiten, ah LEKKER!!!!!!!

Mijn doel is de marathon in Moskou in 3,5uur te lopen. Dat is een half uur in vier maanden tijd ‘eraf’ trainen. Ik heb er vertrouwen in dat ik dat ga halen. Ik had gisteren mijn moeder aan de telefoon. Ik had haar al even niet gesproken en toen vroeg ze….heb je er nog een beetje vertrouwen in dat je het gaat halen? Of je het gaat halen…….. Het is voor mij niet eens een vraag, en ik wil er niet eens aan denken dat ik die vraag aan mezelf zou stellen…….. Natuurlijk ben ik realistisch maar he……..ook hier weer Just do it en vertrouw op het schema! Hoe deprimerend zou het zijn dat ik nu bijna elke dag aan het trainen ben, de hele wereld op zijn kop zet omdat ik een doel heb maar de elke keer de twijfel en de vraag opkomt of ik de marathon wel ga halen. Ik geloof erin dat als je iets wil er heilig (dus lees zonder ENIGE twijfel) in moet geloven en dat juist dan dingen waarheid worden.

Vind ik het dan niet spannend? Nee eigenlijk niet smiley met tandjes…..als je van jezelf weet dat je de motivatie hebt om heel dedicated alles te doen wat er wordt gezegd maar ook naar jezelf durft blijft te luisteren qua balans dan is er toch nix spannends aan? Ik heb alleen hierop invloed, trainen, eten, slapen, het leuk maken voor mezelf en mijn stinkende best doen. En hoe mijn lichaam reageert en welke externe factoren er op mijn pad komen……….. ik zie het wel.

Een nieuw schema voelt alsof ik de uitslag krijg van een examen, snel flitsend over het blad…..wat ga ik allemaal doen????!!!!! Wow, eerste feeling…..2 x 20 kilometer run, nice…dat is alweer even geleden! 3 x Interval, best pittige maar juist die runs vind ik onwijs leuk om te doen. Beetje dood gaan maar dan net niet…ik slaap er altijd erg lekker op (-: 3 trainingen tussen de 8 en 14km en drie krachttrainingen! En hoe fijn is zo’n schema………………………………….de rustdagen zijn ook aanwezig (-: 3 om precies te zijn.

Deze week, lees maandag, start ik met krachttraining (in een nieuwe gym voor mij, the why blog ik morgen over..), dinsdag interval 1000-800-600-400-200 in 4.15 met 2 min dribbelen als pauze, woensdag rust (dit heb ik bij Onno aangegeven omdat ik tot laat moet werken), donderdag 12 km max. 6min per kilometer, vrijdag krachttraining, zaterdag rustdag en zondag 20 kilometer. Opbouw van de 20km is de eerste 15 op 11km p/u en de laatste 5 tussen de 12 en 12,5 km per uur.Blij

Nu weet ik zeker dat volgende week maandag bij het koffiezet apparaat de eerste gesprekken gaan over het weekend….en Paul wat heb jij allemaal gedaan het weekend? Uhmmmmm even denk wat was het ook alweer (want serieus, soms moet ik gewoon heel hard denken wat ik het weekend OOK AL WEER gedaan heb) en dan volgt natuurlijk ook de 20 kilometer run van gisterochtend…..dan ze
ggen ze pardon…20 kilometer???? De eerste gegarandeerde reactie; dat zou ik nou nooit kunnen!!! Dan kijk ik ze aan en zeg ik, ooit kon ik dat ook niet en ooit dacht ik dat ik dat ook niet kon en ooit heb ik besloten het we let kunnen en ooit heb ik er heel hard voor getraind en ooit ga jij jij het misschien ook wel kunnen als jij het ooit ook wil….punt. Correctie; haal die misschien maar uit de zin, echt believe me….je kan meer dan je denkt. Stap één is ‘gewoon’ beginnen……de JUST DO IT! Misschien sta je dan ook binnenkort zo happydepeppy op de foto omdat je run zo lekker ging (-:

En owja……mag ik je een tip mee geven? Begin met een plan, een schema als je van 0 begint. Die zijn te vinden op runnersworld.com, hardloopschema.nl of run2day.nl. Binnenkort wil ik ook hardloopschema’s op mijn site gaan zetten met verschillende doelen. Laat mij weten wat voor schema met welk doel je graag op de site wil hebben! Tof!

Keep on running!

XOXOXO

Paula

Geef een reactie