Nog 117 dagen – You’ve got mail! Magische woorden….

Heeyyyy,

En toen kwam er een appje binnen met de tekst….You’ve got mail! Groetjes Onno.

Whiehaaaa, mijn hart bonkt alsof je mentor je opbelt met de boodschap of je geslaagd bent of niet….raar he! Want dit gaat niet om een beoordeling, slagen, een diploma in ontvangst nemen. Maar oké, laat ik het iets minder heftig maken, het is een soort van zware zenuwachtige verliefdheid kriebel die door m’n lichaam giert, bonkt en zich een weg probeert te vinden in mijn lichaam. Het avontuur gaat nu echt weer beginnen met deze mail!!! Hiernaast ben ik zo onwijs benieuwd hoe het nieuwe schema eruit ziet want Onno had al aangegeven dat dit behoorlijk anders gaat zijn dan mijn voorbereiding naar de marathon van Parijs toe. Anders, anders….hoe anders is anders dan??!!

Als een wiedeweer sprint ik naar mijn Mac toe en sla hem open, inloggen, de mail lezen en het bestand openen. De mail; Hierbij je schema voor de komende twee weken. Het zal ongetwijfeld heel anders zijn dan je misschien verwacht. Heb vertrouwen, we hebben een mooie periode voor ons en om je voor te bereiden op je marathon in Moskou met jou gewenste tijd. De tijden, de afstanden, loop niet meer of sneller…..als je een dag niet lekker in je vel zit loop dan niet of langzamer!!!!! (Een dag minder in mijn vel zitten….dat heb ik nou nooit (-: not)! Je kan met je krachttraining een differentiatie maken qua belasting, ah kijk het technische gedeelte start nu, sla je dit liever over ga door naar alinea 3. Je eerste krachttraining van de week iets meer accent op de press zoals squats, lunges en de tweede krachttraining het accent op pull, deadlift, pull ups etc. Ik ga ervan uit dat Frank hierop een mooie invschemaulling kan maken. Ow yes he can, vooral een pijnlijke ben ik bang. Probeer de sessies niet te lang te laten duren. En nu komt de mooiste zin….alsof hij nu al weet wat voor type hij in de kuip heeft……Uiteraard is er een verschil in netto tijd belasting en bruto tijd van de totale aanwezigheid in de gym. Ik ga kapot hier!!!!! Yes Onno, you know me this short but you’re so on the spot right now hahahah. Ja ik beloof door te trainen, te timen met stopwatch, alle herhalingen netjes uit te voeren en de enige spier die ik niet zal gebruiken zijn mijn kaakspieren tijdens het trainen. I PROMISE!

Ik klik de bijlage open, een Excel met kleurtjes. Ik hou van kleurtjes. Drie dingen vallen me gelijk op, één rustdag in de week, twee keer kracht en vier keer een hardlooptraining waarvan één maar 30 minuten en de rest enorm veel variatie! En een mega uitleg wat ik tot bijna op de seconde moet doen en gelukkig in taal die ik begrijp. Leuk! Het schema is voor twee weken en daarna krijg ik een nieuw schema. Even wennen, het schema ter voorbereiding voor Parijs was alles al tot aan de dag uitgemeten en wist ik precies waar ik aan toe was per dag, minder op de inhoud van de trainingen. Just a mind set, en dooooor.

Omdat ik benieuwd ben wat de achterliggende gedachte is van de opbouw van deze eerste twee weken app ik Onno. Ik krijg een reactie dat de gedacht is om vanuit souplesse te gaan lopen. Hierdoor gaat je techniek vooruit en gaan we opbouwen om dit langer vol te kunnen houden. Uiteindelijk mag je 42,2 op souplesse lopen om je doel te halen. Aha, ja helder verhaal wel. Weer een mooi woord erbij…Souplesse….klinkt wel elegant. Alsof ik hiervan eleganter ga lopen, sounds well because I need a peace of that for my pictures on Insta (-: Ik voel mezelf nu nog wel eens een olifant die nog niet bepaald heel sexy loopt. Maar souplesse opbouwen it is!

Vandaag, maandag, dag één van het schema is een rustdag. Yeahhhh I made it, dag 1 is alweer bijna voorbij! Best te doen dit schema zo (-: Gister de 10km bij de Ronde van Cothen gelopen en dus wel verdient deze dag. Morgen staat krachttraining op het programma, ik zal aan Frank vragen of hij het schema wil maken. Ter check gaat dit nog even naar Onno zodat hij exact weet welke belasting ik ontvang. Ook deze trainingen zullen weer anders zijn dan ik gewend ben in de gym, ben heel benieuwd! Morgen weer een story uiteraard.

Nou rustdag, tot volgende week en geniet nog even van de laatste twee uurtjes. Morgen mag je aan de bak, je eerste squatjes naar de marathon van Moskou toe en ik hoop dat ik tijdens de marathon even aan dit moment terug denk……weet je nog, die eerste nieuwe week van de voorbereiding……en wat die invulling gaat worden zal komende week duidelijk worden.

Keep on running, krachttraining, schema’s met kleurtjes en stay stick to the plan (behalve als je ‘even’ een iets mindere dag hebt maar ook dan…..souplesse).

Xxx Paula

Dit bericht heeft 1 commentaar

  1. Peter

    Appreciate you sharing, great article post.Thanks Again. Cool.

Geef een reactie