Marathon training – Nog 133 dagen – 5 km!

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Paula
  • Bericht reacties:0 Reacties

Hello dear,

Nog 133 dagen (-:, er zijn er alweer twee vanaf. We zijn inmiddels weer in Nederland, ook wel eens lekker dat de overgang niet zo groot is, van 16 naar 16 graden )-:

Anyway, 2e Paasdag, dag om nog heerlijk te genieten van een dagje extra vrij dus volop aan de bak (met de 5 x de was doen, stofzuigen, post bekijken, katjes knuffelen, je kent het wel…..). Vanochtend met Frank getraind in de gym, rug en schouders en 20 minuten traplopen. Na 20 minuten was ik zo kapot dat ik ineens onwijs veel respect kreeg voor de lopers in Bejing op de Chinese Muur, hoe vette marathon is dat! En vooral iets boeiender dan de Stairmaster, boring but i did it!

Middags dus iets met wasjes, wasjes en nog eens wasjes owja en de stofzuiger.

Een zwaar gevecht in mijn hoofd, nee ik wil niet meer, JE MOET, nee ik wil niet meer, JE MOET!

Om 18.00uur was het plan om te gaan hardlopen. Zo snel mogelijk de 5km. Mijn nieuwe trainer had eergisteren gevraagd welke tijden ik loop op de 5, 10, halve marathon en hele marathon. Nouuuu, uhmmmm, de halve 1.44, de hele 4.00.21 maar de 5 en de 10.., geen idee (smiley met tandjes)! Hij begreep er natuurlijk niets van, ook niet heeWatchl logisch deze volgorde van wedstrijden doen, maar als ik iets niet ben is het wel logisch….Op 29 mei heb ik mij ingeschreven voor de ronde van Cothen en ga ik de 10km lopen, de eerste sinds vier jaar en dus dacht ik ik ga de 5 doen zodat ik ‘iets’ kan doorgeven.

Om 18.00uur loop ik de deur uit en denk alles bij mij te hebben, totdat ik de eerste 100 stappen heb gezet, hmmmm ik voel me kaal, wat mis ik? Ahjjajajaja m’n horloge )-:….ik naar huis en zoeken zoeken zoeken. Zit hij tussen mijn toiletspullen tasje nog van de vakantie, logisch! Poging 2, there we go! Ik ben inmiddels een minuut onderweg, beetje dribbelen en een start maken om mijn lichaam warm te maken, zet mijn horloge aan, NIET!!!! Geheugen vol, geheugen vol, waarmee dan! Weet naar huis want ik heb een doel en dat wil ik uitvoeren ook. TomTom watch aangesloten en jawel, een update…duurt lang. Ik besluit alvast te gaan koken voor de komende twee dagen zodat dat maar alvast is gedaan.

Drie kwartier later met enige frustratie verder gooi ik de deur achter mij dicht en i hope drie keer is scheepsrecht (-:! De eerste twee kilometer warmlopen, rekken, strekken. Ik bedenk me dat ik altijd de helft vergeet wat ik doe met de training van Peter op woensdag maar beter iets dan niets. Tot het eind van het pad inlopen ga ik beginnen, de weilanden in. Lange weg met weinig verkeer, staat een redelijke wind. Ook zet ik mijn Nike Plus app aan (aanrader!!).

Ik begin altijd de eerste 500meter te rennen zonder op mijn watch te kijken, dan voel ik aan wat voor mij op dat moment lekker voelt. Holi, 17 km per uur! En it feels so good. Maar met nog 4,5 km te gaan bedenk ik toch dat het iets rustiger moet. Na twee km krijg ik het echt zwaar. Een zwaar gevecht in mijn hoofd, nee ik wil niet meer, JE MOET, nee ik wil niet meer, JE MOET! Mijn benen (ok ok ik weet stiekem dat het mentaal is) maar zeggen dat het eventjes niet meer gaat. Ik spreek met mezelf af dat ik 20 stappen mag lopen en erna weer een goed tempo moet oppakken. Die 20 stappen zijn net zo lekker als een boterham met Nutella. Hoppa gaan weer, hobbel de bobbel bing boing, 14 km per uur ongeveer, ik moet iets meer kracht bijzetten om dit tempo te blijven volhouden, tot de bocht die nog 400 meter is en dan mag ik weer heeuul even een paar stappen zetten. Ok ok, een paar en dan weer gaan. De paar worden er iets meer maar dan heb ik het tempo weer lekker te pakken al zakt die wel steeds iets sneller weg. Een langzaam nummer start in, nee no go, op naar het volgende up tempo nummer. Nog eventjes, de laatste km besluit ik veel om mij heen te kijken, afleiding in in mijn hoofd benoemen wat ik zie dan tikken de meters zo weg. Ik voel me een redhead en daar is die dan! Nike plus app zegt; 5 km, total minutes 23 point 19, average pace 13 km per hour. Yeahhh volgens mij is dit best ok!

Het zweet breekt me uit, druppels beginnen zich te vormen en snel naar huis, brrrr krijg het koud.

Morgen rustdag (alleen mountainbiken) en woensdag weer een training! let you know how it went!

Keep running!

Xx Paula

P.s. In bed toch even stiekem bekeken wanneer de marathon van Bejing is, Great Wall Marathon, 19 mei 2017. Kriebel

Geef een reactie